Glosateca

Activitat didàctica

Rodolins Esbojarrats

Comparteix aquesta activitat
Objectiu de l'activitat didàctica

Fer versos heptasíl·làbics i detectar la rima

Materials necessaris

Targetes de terminacions.

Aquesta activitat està dirigida a alumnes de Cicle mitja de primària per començar a familiaritzar-se amb la rima i el vers heptasil·làbic. Repartim parelles de targetes de terminacions (una per alumne). Les parelles de terminacions han de ser iguals ( 2x -ADA, 2x -IT…). Amb aquesta targeta els alumnes hauran de pensar un vers heptasil·làbic que acabi amb aquella paraula. Podem fer que escriguin el vers o que el pensin. Deixem 2-3 minuts i després comença el joc de les rimes esbojarrades. El primer diu el seu vers amb veu alta i llavors el que té la mateixa terminació acaba el rodolí amb el seu vers. Així es creen rodolins esbojarrats.

Ampliació: cada alumne pot endur-se el seu rodolí esbojarrat escrit en una cartolina o paper de color.

Activitat aportada per Pep Lizandra, Anna Gabernet i Francesca Oller ( alumnes de la 7a Escola d’Estiu de Glosa)

Comparteix activitat